İYİ PARTİLİ ŞENOL ÖZKAYA’DAN ETV’DE ÖNEMLİ AÇIKLAMALAR

ÖZEL HABER 19.12.2023 - 17:14, Güncelleme: 19.12.2023 - 17:14

İYİ Tarım Komisyonu Üyesi, Şehzadeler Belediyesi Grup Başkanvekili ve ziraat mühendisi Şenol Özkaya, ETV’de yayınlanan Gazete Manşetleri programında günün konuğu oldu. Özkaya, “Büyükşehir Belediye Başkan adayı olacak mısınız?” sorusuna “Büyükşehirde de faydalı olacağım ama Büyükşehir belediye başkan adayımız birkaç gün sonra belli olur. Ona yardımcı olacağım. Biz hamdık, piştik…” dedi.
ETV’de yayınlanan Gazete Manşetleri programına konuk olan İYİ Tarım Komisyonu Üyesi, Şehzadeler Belediyesi Grup Başkanvekili ve ziraat mühendisi Şenol Özkaya, önemli açıklamalar yaptı. “ŞİKAYETLERİ VEYA YAPILMASI GEREKENLERİ DEĞERLENDİRİYORUZ” Eğitimle ilgili ne tür önergeler verdiklerini paylaşan Şenol Özkaya, “Şehri geziyoruz, halktan gelen şikâyetleri veya yapılması gerekenleri değerlendiriyoruz. Manisa, büyükşehir olduktan sonra köyler mahalleye dönüştü. Ana kanallardan otobüsler geçiyor ama yan köylerden geçmiyor. Buralarda sabah ve akşam ring hattı olsun, öğrenciler ana hatlara taşınsın dedik, önergeyi verdik ama meclisten geçmedi. Maddi durumu iyi olmayan öğrencilerimiz için okullara kumanya hazırlayalım ve kantinde çocuklarımız karnını doyursun diye bir çalışmamız oldu. Sigara kullanan öğrenciler var. Bunun önüne geçmek için okullarda seminerler verelim ve canlı gösterelim diye önergemiz oldu ve bununla ilgili çalışmalarımız oldu. Üniversite öğrencileri için belediye lokantalarında 1 öğün yemeklerinin karşılanması amacıyla bir önergemiz oldu. Kız öğrencilerin özel ihtiyaçlarıyla ilgili, durumu olmayan öğrencilerin karşılanması için bir önerge verdik. Biz hep gerçek ihtiyaç sahiplerini bularak onlara ulaşmak istedik. Bu şekilde birçok öneri verdik. “dedi. SAĞLIK ALANINDA VERİLEN ÖNERGELER Özkaya,  “Kanser hastaları için taksicilik hizmeti verelim diye önerge verdik ancak bu hayata geçmedi. Hasta bakım kursları kurulsun istedik. Evinde hastasına bakan vatandaşlarımız hastaya nasıl bakılması gerektiğine dair doğru bilgileri öğrensin istedik. Bu kurslar açıldı. Engelli vatandaşlarımız için bir kafe yapalım ve engelli vatandaşlarımız orada çalışsın istedik. Bu tür sosyal çalışmalarımız oldu.” diye konuştu. “İNSANLAR DA MUTLU OLSUN İSTEDİK”              Özkaya,  “Etkinlikler hep şehrin merkezinde oluyor. Biz bu etkinlikleri yerel mahallelere de taşıyalım dedik. Oralara pilot alanlar kurulsun, yöresel sanatçılar gelsin oradaki insanlarda mutlu olsun istedik. Hiç hayatında deniz görmeyen vatandaşlarımız var, onları belediyemiz gezdirsin istedik. Öğrencilerimiz tatil kamplarına götürülsün dedik. Pazar yerlerindeki pazarcılarımızın sorunlarını dile getirdik.” İfadelerini kullandı. “ÇOCUKLARIMIZA ANLATACAĞIMIZ GÜZEL BİR ESER OLACAK” Özkaya, “Şehzadeler Belediyesi tarafından çevre bakanlığı ve TOKİ kanalıyla 5 mahalle kentsel dönüşüme girdi. Biz de buna destek verdik. O nedenle bizimde ileride çocuklarımıza anlatacağımız güzel bir eser olacak. Ama orada evleri yıkılan insanların maddi durumu zayıf insanlar. 2 bin 500 TL kira verilmiş ancak Manisa’da en düşük kira 7 bin 500 TL oldu. Onunla ilgili bir önerge verdik. Belediye 2 bin 500 TL’nin yanına kendi de takviye etsin istedik. Ancak belediye böyle bir nakit yardım yapamıyor. O nedenle muhtarlar aracılığıyla ihtiyaç sahiplerinin gıda, giyim, kömür gibi diğer ihtiyaçlarını karşılayalım dediler.” dedi. “KOMİSYONUN KURULMASINA VESİLE OLDUK” Özkaya, “Depremle ilgili komisyonun kurulmasına vesile olduk. Sonra da bu yasalaştı. Bina altında olan bütün işyerleri için proje uygun mu diye önerge verdik. Denetlensin istedik. Bununla ilgili belediye ancak biz şikâyet esnasında denetleyebiliriz dedi. İhalelerin canlı yayında yayınlanmasını istedik. Önergemiz kabul oldu şu anda yayınlanıyor.” şeklinde kullandı. TURİZM ÖNERGELERİ Özkaya, “Şehrin tarih ve turizminden istenilen katkıyı alamıyoruz. Turizm için ayrı bir komisyon kuralım dedik, bu şehre turisti çekelim, gerekirse belediye otobüslerle bedavaya Manisa’ya turist getirsin dedik. Hep önerdik, katkı sağlamaya çalıştık, hiç orada siyaset gütmedik.” diye konuştu. PANDEMİ DÖNEMİ İÇİN VERİLEN ÖNGELER Özkaya, “Pandemi döneminde esnafımız dükkânlarını açamadılar. Açmadıkları halde katı su bedelini, çöp vergisini, reklam vergisini ödediler. Biz bunlar ilgili önerge verdik. Belediyeye ait dükkânlarda reklam vergisi verilmesin, kira bedeli yapılmasın dedik sonrasında bu yasa olarak çıktı, yasaya da öncülük yapmış olduk. Pazarcıların da çok büyük sorunları vardı. Belediyeye işgaliye parası veriyorlardı, alınmasın dedik ama yüzde 50 alınmadı, diğer yıla da zam yapılmadı. Ona da bir katkımız oldu.” dedi. TARIMA VE ÜRETİCİYE YÖNELİK ÖNGELERİ Özkaya, “Biz bunları yaptıysak ‘İYİ Belediyecilik’te daha neler neler yapabiliriz. Ovalarda tarım işçileri için barınma yerleri olsun dedik. İşçilerimizin kötü hava koşullarında konteynerlerde dinlenme yerleri olsun, işçiler burada tuvalet ihtiyaçlarını karşılasın dedik. Namaz kılanlar için mescit de olabilirdi.  Kiraya verilemeyen belediyelerin arazileri var. Bizler de maddi durumu iyi olmayan, köyde 10 dönümden aşağı tarlası olan kişilere belediye ücret karşılığında vermesin, bedava versin dedik. Çünkü o tarla ekilsin, boş kalmasın. Bizim bu önergemizin sonucunda yasal olarak bu işte aktif oldu. Tarımla ilgili bunun gibi çok şeyler yaptık.” ifadelerini kullandı. BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİNE ADAY OLACAK MI? Özkaya, ‘Büyükşehir için aday olacak mısınız?’ sorusuna, “Şehzadeler Belediyesi için bizim başkan adayımız Ahmet Karadağ’dır. Kendisi kardeşimizdir ve sevdiğimiz bir arkadaşımızdır. Bu işe de kendisini çok iyi hazırlamış. Kendisi çok önemli görevlerde yer almış, iyi bir ekip kurmuş. Ben kendisini de destekliyorum ve başaracağına da inanıyorum. İYİ Belediyeciliği de Şehzadeler’e getireceğine inanıyorum. Büyükşehir için de dillendiriliyor. Ben 17 ilçede 30 yıldır en küçük mezraya kadar gidiyorum. Doktor, sanayici, işçi gibi her insanlarla popülasyonum vardır. Gittiğim yerde de araştırmacıyımdır. Büyükşehirde de faydalı olacağım ama Büyükşehir belediye başkanı adayımız birkaç gün sonra belli olur. Ona yardımcı olacağım.  Biz hamdık, piştik… Daha iyi pişelim ki, benim yaşım 52, daha ömrümüz var. Faydalı işler yapmak derdindeyim, kimsenin önünü kesmek gibi değil. Biz iyi işlerin peşindeyiz.” cevabını verdi. Belgin Koçak

“ŞİKAYETLERİ VEYA YAPILMASI GEREKENLERİ DEĞERLENDİRİYORUZ”

SAĞLIK ALANINDA VERİLEN ÖNERGELER

“İNSANLAR DA MUTLU OLSUN İSTEDİK”

“ÇOCUKLARIMIZA ANLATACAĞIMIZ GÜZEL BİR ESER OLACAK”

“KOMİSYONUN KURULMASINA VESİLE OLDUK”

TURİZM ÖNERGELERİ

PANDEMİ DÖNEMİ İÇİN VERİLEN ÖNGELER

TARIMA VE ÜRETİCİYE YÖNELİK ÖNGELERİ

BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİNE ADAY OLACAK MI?

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve manisadenge.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.